"Buah Hati Saya"

Wednesday, 26 December 2012

Muhasabah diri Sendiri

Muhasabah diri dikala terasa kesulitan melanda pada diri kite .. dont blame anyone around us ..
Sesungguhnya Allah S.W.T. sentiasa bersama kita setiap masa ..

Perkara yang selalu membuat kita fikir bahawa kita keseorangan :

- Tengok kawan asyik dating/bergayut/mesej dengan pakwe/makwe 
*tapi kita patut bersyukur sebab Allah S.W.T. pelihara kita dari membuat maksiat .. Alhamdulillah ..*

- Tengok family lain bergembira bersama dikala family sendiri mengalami kesulitan 
*tapi kita patut bersyukur kerana Allah S.W.T. mengajar kita erti kesusahan*


Jangan risau sahabat kerana Allah S.W.T. sentiasa ada untuk kita ..
Kita boleh dating dengan Allah S.W.T. dengan mengaji,solat,berzikir ..
Kita bole berdoa pada Yang Maha Esa supaya segala kesulitan dapat diselesaikan dengan redha-Nya ..
Insyaallah .. Allah S.W.T. sayang kita sebab tu dia bagi kita kesulitan,ujian,dugaan ..

#Pesanan diatas khas untuk Hazirah Halil supaya tak lalai dan lemah#
#Pesanan nie jugak khas untuk semua pembaca#

Monday, 24 December 2012

Study Week like a Heaven !


Haiii ... dah wape hari kat umah nie .. hari nie baru nak sentuh buku ... baru nak sentuh taw .. dahsyat kan ..
Bukan main lagi haha .. 
Mentang2lah minggu nie study week .. dan next week Final week ..
Tapi budak azie nie tak rasa nak final pon ..
Sesungguhnya Hazirah .. sedarlah kamu dari lamunan indah mu itu .. Fuhh ...

Tadi kuar dengan Yanti .. Dia tanya ..
Yanti : Azie da ready nak exam?
Azie : Tak ..... *jawab dengan confident*
Yanti : Hamboi .. confidentnya mak aji nie jawab hahahaha!!!
Azie : Hahaha .. macam tak biasa pulak ....

Ewah2 .. bukan main lagi anak pakcik Halil nie ..
Dapat pulak hari nie sejuk jeeee ....
rasa nak tido jeeee ....
study week like a heaven

Okay2 nak study !! Semangat dah nie ... Tada !!!! \('',)/


Monday, 3 December 2012

Buddies 4ever !!!!

 Hepi hepi hepi !!! hepi apa? Hepi dapat tengok muka semua buddies ..
24/11-25/11 kami mengadakan Party Bbq Buddies ..
Akhirnya event nie berjalan juga walaupun banyak rintangan dan dugaan ..
Disebabkan hati yang kuat dan gigih untuk meneruskan , aktiviti ini terlaksana juga ..
Terima kasih semua buddies yang sangat sempoi , terima kasih sangat2 ..
Actually malam tu sangat ....... sedih .. sebab Azie rasa malam tu ada yang merajuk,terasa,kecik hati dgn Azie ..  Sampai rasa Azie tak kenal da dengan korang ..Tapi Azie tanakla BBQ malam tuh tak hepi seperti yang Azie bayangkan sebab da penat uruskan ..
So macamnie la permulaan BBQ ^^,
senyum dik ...
Di malam hari banyak sangat makanan sampai banyak sangat tak habis ,. Membazir betul ..
Makan sampai lebam --> Tukar2 hadiah --> Amik Gambar ramai2 --> Afiq balik ---> pergi tepi pantai --> Truth or Dare


Seronok2 !! Lepas habis game tuh duk tepi chalet buat sesi perkenalan dan borak2 kosong sampai mengantuk .. makan lagi pagi2 buta tu .. pukul 3 lebih baru dapat lelap ..

Keesokkannya bangun seawal 6pagi .. Tunggu putera dan puteri bersiap .. Breakfast tepi pantai sambil menikmati roti canai dan teh o panas ...

Terus cari tempat menjalankan aktiviti di Pengkalan Balak ..
Kami ada 5 aktiviti ..  tengok la acara kami ..
Aktiviti 1 Isi air dalam botol ...

 Aktiviti 2 Joyah Bercerita ...

 Aktiviti 3 Belon beracun ...

Aktiviti 4 Straw Cumbuan ...

Aktiviti 5 Syiling 10sen Dalam Tepung ...


Dannnn disebabkan banyak tepung .. Kami Dilumurkan dengan tepung dan sehingga terasa diri nie seperti CEKODOK !! Haha , Weii Azie ta suka main tepung dari dulu .. Hahaha !! Dannnn akhirnya Azie jugak yang kena ... Setiap game Azie mesti Azie yang terkena balik !! Yesss Damnn ..

Sehingga Azie jadi camnie ..(gambar bawah) .. 
Kepasrahan ..

White girl !!! Snow White !!!
Walaupun ta nampak siapa yang baling tapi Azie nampak orang terakhir Soffih !!! Sayang kau la ... hahaha !!
Comel kan muka putih2 nie .. hahhaa Seyes buruk .,. Baju , tudung , seluar yang hitam semua bertukar jadi putih ... Penghabisan acara yang sangat adorable ... Thanks Buddies !!

Kami Buddies Selamanya ... Sayang Korang semua !!

Tade Kawan Yang Sehebat Korang !!

Saturday, 1 December 2012

Saya Rasa Saya Da Jatuh Cinta !!

Panas !! Panas !! Panas !!
Azie dah jatuh cinta laa ..
Aduhh camne nak cakap nie .. Serius Azie suka dia ...
Suka sangat2 ,. Plizzz ..
Azie minat sangat2 niee ... ? Nak dia bole tak ??
Haaha .. Aduhaiii kenapa laaa awak comel sangat ??
Kenapa awak cute sangat ?? 
Pertama kali tengok awak rasa nak cubit2 pipi awak .. nak peluk awak ..
Tapi awak bukan saya punya .. Ishhh !!
Awak buat saya jatuh cinta nie .. Hebat betul lah awak nie RILAKKUMA ... 
Aduhhh ..... hahaha ...
Nak dia !! Ada sapa2 nak bagi takk ??
Comel kan ?? Cute kan ??
Wiit Wiitt ...

Belajar yee ..

#Pliz jangan marah ... haha!!

#Life of Pi || Wayang hari nie#



Okay cerita serius best .. Tade rasa menyesal bayar tiket 3D haha .. 3D kot ..
Pi = 3.14 .. Apa tuh? Hahh korang kena tengokla .. klau cerita ta syokk la kann .. haha ..

Cerita sedih ,, keberanian ,, semangat ,, cabaran ,, kelakar ..
Yang penting Harimau tuh comel !!! 
 Tengok gambar bawah nie ... Comelkan .. Macam anak kucing ... auuwwwmm .. nak sekor bolee?? haha ..


Actually dalam filem comel macamnie ........(Gambar bawah)


Harimau Malaya !!!! Tibe2** 
Okay Selamat Menonton !! K bai !!

Saya Nak Awak ....


Saya nak awak jadi cinta saya buat selama-lamanya ... =)
Tapi siapa 'awak'?
Bila saya nak tahu siapa 'awak'?
Lama lagi ke saya nak kena tunggu 'awak'?
Sampai bila saya nak kena tunggu 'awak'?


Itu semua akan terjawab .. Allah S.W.T. telah menentukan jodoh saya dengan 'awak' cuma kita yang tak tahu .. Insyaallah suatu hari nanti saya pasti akan bertemu dengan 'awak' .. Tak kisahla didunia atau diakhirat nanti .. =)
Apa yang pasti saya akan tunggu 'awak' .. saya takkan buang masa saya dengan lelaki lain ..

Yakin dengan janji Allah S.W.T.
Insyaallah ...