"Buah Hati Saya"

Friday, 27 December 2013

Dagu Ku Tajam


Dagu Azie tajam ... ??

Cer tengok betol2 gambar .. 
Agaklaa .. tanya mak dgn ayah .. dorang pon tataw keturunan mana yg dagu tajam2 ..

Pelik .. Azie je kot .. 
Tengok dagu adik , abang n akak sume tadela tajam sgt ..

Bercakap je da nampak da tajamnya ..
Kalau senyum nampak gigi lagi laaaa ...

Sampai ada org panggil pembuka botol ..
Selalu orang cakap "siku" kang ..
Azie nak tukarla .. "dagu" kang ..
Haha ..


Ngeeee ....

Adakah lemak berlebihan ??
Hahaha ta agak2 ..
Tapela unik .. Ko Hade?? ..

Saturday, 14 December 2013

Main Cium2 Kat Tangan Lak .. -_-



Pernah main cium2 tangan dekat jalan tar?? 
Azie da try .. Memang TERBAIK !!
Perghhh kepedihan hanya aku yg rasa ...

Nie lah pertama kali aku jatuh motor .. 
Kat UTeM lak tuu .. 
Nasib baik malam so xdela org kenal sgt ..

Masih segar dalam ingatan .. 
Malam .. belakang FTMK nak lalu kat selekoh tapi tak perasan lak kat selekoh tu ada pasir ..
Itu yang tergolek .. Kesian MBY calar .. time tu pk pasal diri .. tapi pk pasal MBY ..

Pastu adala dtg 2/3 mamat konon nak tolong tanya "ok tak? boleh bangun"
Azie tabole nak kuarkan suara hanya boleh angguk .. tuh jee ..
Termenung jap .. pk mcmne ley jatuh .. pandang bawah .. raba2 sikit ... Laaaaa ada pasir .. 
Nak maki sabar jela time tu .. nanti nampak kejantanan lak kan .. hehe ..

Part paling best masa nak balik ..
Tataw pon luka .. da jalan ... angin malam lak kan perghh memang terbaikk ..
Terasa pedih lak tetiba .. Tengok2 haaaaa hamik ko ... macam gambar kat bawah nie .. Tapi gambar nie da cuci da darah melimpah ruah tu ... 



Masa atas motor tu da membebel sorang2 ..
"Tuh la kau Azie Main jalan jeee ..
Selekoh tu ponnn da nama pon selekoh jangan ler longgokkan pasir ...
Aishhhh memnag bijakkk bijakkk ..."
Potpetpotpet ... sampai umah tercinta ..
Haha ... Azie memang camtu kalau stress , tak puas hati ke .. membebel atas motor sorang2 ..
Weekkk .. 

Tapi jangan risau .. Luka sikit tuh .. Biasa dah .. Haha berlagak ..
Azie kan kuat ... Macam Harimau !!


Inilah kenangan cium jalan tar kat UTeM .. 
Haha ..



Friday, 25 October 2013

Jumaat Dirahmati

Salam Jumaat !

Pagi2 da bangun semata-mata nak laksanakan fardhu kifayah .. Hari nie ada presentation lab ergonomic .. okay settle satu masalah ..

Ada nie lagy satu masalah .. subjek elektrik .. apa masalahnya ?
Ada ar malas nak citer wat sakit hati je ..

Pastu disebabkan kelas elektrik cancel .. kitorang g pesta konvokesyen .. makan sup .. borak2 .. sup panas makan dlm suasana panas .. peluhh menangis .. hehe ..

Taw kenapa aku malas nak pk masalah .. sbb hari2 aku balik rumah tgok muka mak ayah .. tenang je hati ..
Mak selalu jadi pendengar setia dan penasihat aku ..
Mak marah , risau sebab syg ..
Ayah pon sama .. walaupun nampak diam tp berisi gak ..
Ayah selalu jd assistant mak ..
Klu mak bantah .. ayah akn pertimbangkan segalanya ..

Duduk rumah family nie bukan kije lecturer je aku kena buat .. banyak lagy kije .. tp aku tak kisah selagi aku boleh tgok mak ayah aku senyum ..

Masalah lain semua aku tolak ketepi ..
Tak penting .. yang penting aku buat kerja .. aku pelajar aku juga anak yang ada tanggungjawab ..

Bestnya kalau dapat pegi pantai ..
Eryn balik laa .. rindu mehh ..

posted from Bloggeroid

Wednesday, 14 August 2013

Di Pagi Raya 2013


Hai .. Azie nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin ^^

Da seminggu raya baru boleh update blog nie .. Lama jugaklah tak berblogging ..
Pagi raya korang semua pakai baju kurung apa? Warna apa?
Azie pakai baju kurung biasa je .. Simple .. 
Adik-beradik semua pakai warna ungu ..
Hehe .. Kalau tahun lepas kitorang beraya di hospital tapi tahun nie ALHAMDULILLAH ..
Ayah dah boleh jalan sikit demi sedikit .. Doakan ayah Azie cepat sembuh ye ...

Tahun nie ramai sedara mara datang rumah .. Sampaikan kuih raya dah banyak yang habis ..
Semua datang nak lawat ayah .. 

Mak tahun depan kita kena beli kuih raya lebih sikit .. !!

Selamat Hari Raya !!

Dari kiri : adik, saya , kakak dan abang

My Siblings ^^

Friday, 28 June 2013

Show Off Kekasih Gelap





Tadaaaaa ......!!
Inilah JANTUNG HATI saya ...
Muhammad Bukhari Yaya .. (MBY)
Mana nak pergi dengan dia ..
Hahaha .. Segak Bergaya ..
Tapi dah bercalar sikit sebab haritu jatuh motor .. 
Tak stabil sehari ..
Nasib baik takde pape ..

Nasib baik pakwe I tak parah .. Luka sikit je .. Alaa lecet tu normal la kan ..

Friday, 12 April 2013

LIFE IS NOTHING WITHOUT FRIENDS


Apa akan jadi ye bila kita hidup tanpa kawan ?
Mesti bosan .. tade life ..

Ada je orang yang tak suka bergaul dengan orang tapi kita mesti akan nampak jurang perbezaan antara orang yang suka berkawan dengan orang yang tak suka berkawan ..

Bagi Azie la .. Orang yang tak suka bergaul nie bezanya ialah :
1) Cara mereka berfikir , mesti tak sama punya lah .. tak caya? nanti kalau korang jumpa kawan yang tak suka bergaul, cuba korang ajak berbincang sesuatu topik .. Haaa .. nanti korang taw la ..

2) Tak pernah nak kisah perasaan kita , maksudnya mereka pentingkan diri sendiri .. bukannya salah kalau nak pentingkan diri sendiri tapi kena tepat pada keadaan dan suasana la kan ..
Ini tak .. dalam hati dia lantak kau la janji aku senang .. Haaa ..

3) Pandang serong .. Kalau nampak kita , seolah olah dia nampak orang paling dia benci .. Tengok mata pon taw la .. Haaa .. bertapa hebatnya mata dia time tu ..

4) Tak suka berkongsi .. Dah nama pon tak suka berkawan .. Apa2 cerita sorang2 la .. Tak bestnya .. Haha ,, bukan cakap nak bergosip tapi memang tak best ..
Contohnya kalau kita menang pertandingan ke kan .. kita mesti nak cerita kat kawan paling rapat tapi kalau takde kawan?? Cerita dekat sapa?? Ohh Family ada ...

Tapi apa2 pon hidup nie perlukan Kawan ..
Mula dengan kawan bila sekepala barulah berSahabat ..
Seriously kalau takde kawan rasanya hisup nie NOTHING ..
Manyak ta syokk oooww ..



So hargailah Sahabat anda yang anda rasa mereka sangat memahami,beriman,menghormati dan sangat berjasa ..
Sayangilah mereka ..
bukan senang nak jumpa Sahabat yang boleh Sehati dengan kita ..
Thanks Sahabat2 Azie yang selalu ada bersama Azie ..
Sayang korang sangat2 ..
Credit to : MASTURAH , ERYN dan semua sahabat yang selalu bersama Azie .. >_<

Layankan je .....


Dalam ramai2 kawan kita mesti ada yang perangai macam gambar kat bawah nie kan ..



Kononla ...
1) Upload gambar pastu tulis " Saya tak cantik " .. 

2) Pastu time peperiksaan kuar dewan kita tanya macam mana bole jawab??
 Mesti akan ada yang jawab " hancur .. matila .. terukla ... tabole jawab" ..... 
Tapi bile result keluar .... haaaaa!! dia dapat markah tinggi ??? 
Dalam fikiran kita "!@#$%^^&*&*!!!!??"
Haha tak guna ..

3) Selalu jadi kat perempuanla .. daah kurus maca tiang lampu pun cakap "Gemuknyaaa .. nak diet laaaa .... "
Tanya berat berapa? Die cakap "45kg .. eeii beratnya tabole jadi nie .."

So harap korang sabarla layan kerenah kawan2 korang tu .. Layankan jee ..


Saturday, 30 March 2013

Keep Smile



Life it too short ..
Life is like a drama .. too many sinetron and episode ..
What i can do is wait .. wait .. and wait ..
Be patient in any selected drama ..

What i can say is " Azie be strong , Allah know what u want , Allah had done ur script in ur life , juz be patient in any mistakes or problems that u will face .."



What u need to do is .. just keep ur smile ..
Dont ever sad ..
Sad if u make sin to Allah ..
Believe urself that u can do it ..
Okay ??

jus keep ur smile .. =)

Wednesday, 6 March 2013

Befday saya ,, nak ckp thanks semua ..

Kisah nie berlaku 23/2/2013
Nak update tapi tade mood ..
harinie baru mood nak dtg .. dahsyatkan Hazirah nie ..
Thanks korang bg prank yg sangat2 mencabarr  ... haha ..
Sampai menangis taw .. prank korang sgt menguji ikatan persahabatan ..
Sampai contact lens jatuh ..
Dapat hadiah lagy ..
Tahun nie byk gakla dpt hadiah ..
Wani,Mai dgn Eryn : Baju dan baju ... (hahaha*gelak jahat*)
Abg Arip : Beg dompet pink
Azizi : Bingkai gambar dan coklat besar 
Yanti : Bear Rilakkuma
Nani : Perfume
Fezzran : Keychain dua,bantal love kecik,bear,kitkat ngn surat 
Mak ngn Ayah : bg kasih sayang 
hee .. thanks semua !!
Saya sayang semua .. 






baju kuning tudung merah kasut merah .. meletop .. haha kbai !!


Wednesday, 6 February 2013

Doa-doa Yang Dibaca oleh Nabi SAW

ADA sebuah doa yang biasa dibaca oleh Nabi SAW dan jika direnung dan dihayati secara mendalam, ternyata sangat mencukupi pelbagai permohonan.

Daripada Abu Musa al-Asyaari ra, Rasulullah berdoa: 
Ya Allah, ampunilah kesalahanku, kebodohanku, dan perbuatanku yang berlebihan dalam urusanku, serta ampunilah kesalahanku yang Engkau lebih mengetahui daripadaku. Ya Allah, ampunilah kesalahanku, kemalasanku, kesengajaanku, kebodohanku, gelak tawaku yang semua itu ada pada diriku. Ya Allah, ampunilah aku atas dosa yang telah berlalu, dosa yang mendatang, dosa yang aku samarkan dan dosa yang aku perbuat dengan terang-terangan, Engkaulah yang mendahulukan dan Engkaulah yang mengakhirkan, serta Engkau Maha Berkuasa atas segala sesuatu. (riwayat Bukhari)

Tema di dalam doa itu adalah seorang hamba Allah SWT memohon keampunan-Nya. Sekurang-kurangnya terdapat 13 petunjuk yang diajukan hamba tersebut kepada Allah SWT. Semuanya dengan harapan dan permohonan keampunan-Nya.

PERTAMA:
Ya Allah, ampunilah kesalahanku. Kesalahan dapat mencakup perintah Allah yang dilalaikan atau larangan Allah yang dilanggar.

KEDUA:
Ya Allah, ampunilah kebodohanku. Manusia tidak luput daripada kebodohan. Tidak ada manusia yang memiliki pengetahuan sempurna. Kebodohan seseorang sering kali menyebabkan tingkah lakunya yang tidak terpuji, sehingga ia perlu memohon ampunan Allah SWT atas kebodohan dirinya itu.

KETIGA:
Ya Allah, ampunilah perbuatanku yang berlebihan dalam urusanku. Kadang-kala kita mengerjakan suatu perbuatan secara tidak adil atau tidak profesional. Perbuatan berlebihan tersebut mungkin menyakiti hati, bahkan menzalimi orang lain. Maka kita berharap ampunan Allah atas perbuatan berlebihan di dalam berbagai urusan.

KEEMPAT:
Ya Allah, ampunilah kesalahanku yang Engkau lebih mengetahui daripadaku. Manusia sering mengerjakan kesalahan tanpa ia menyedarinya.

Boleh jadi ia lebih mudah dilihat oleh oang lain, tetapi tidak bagi diri sendiri. Maka untuk urusan seperti itu seorang mukmin memohon ampunan Allah Yang Maha Mengetahui segala sesuatunya.

Seorang mukmin mengakui bahawa Allah SWT merupakan Zat Yang Maha Mengetahui perkara yang ghaib mahupun nyata, maka ia pun mengembalikan semua dosa yang ia sendiri tidak ketahui kepada Allah SWT.

KELIMA:
Ya Allah, ampunilah kesalahanku. Manusia boleh terlibat di dalam banyak kesalahan. Maka ia memohon kembali ampunan Allah atas kesalahannya pada hal sebelumnya dia telah melakukannya kepada Allah SWT.

KEENAM:
Ya Allah, ampunilah kemalasanku. Kemalasan dapat menjadi musuh utama yang menyebabkan seseorang menunda, bahkan melalaikan suatu kewajipan yang mesti dikerjakan.

Pengakuannya di hadapan Allah SWT bahawa dirinya kadang-kadang dilanda kemalasan yang mesti disertai dengan permohonan ampunan Allah atasnya.

KETUJUH:
Ya Allah, ampunilah kesengajaanku. Harus diakui bahawa kadang-kadang kita secara sengaja melakukan suatu kesalahan.

Entah kerana emosi atau terpengaruh lingkungan atau pelbagai alasan lain. Yang jelas, semua kesengajaan itu mestilah disusuli dengan istighfar dan permohonan keampunan-Nya.

KELAPAN:
Ya Allah, ampunilah kebodohanku. Maha Suci Allah, ternyata Rasulullah SAW sangat mengerti akan kelemahan kita yang satu ini. Manusia memang selalu kekurangan ilmu sehingga mustahil terluput daripada kebodohan. Oleh itu permohonan ampunan Allah atas kebodohan diri perlu diajukan berulang kali.

KESEMBILAN:
Ya Allah, ampunilah gelak tawaku yang semua itu ada pada diriku. Apakah ketawa itu berdosa? Tentunya tidak. Tetapi bila dilakukan secara tidak profesional atau melampaui, ia akan mendatangkan masalah. Firman Allah: Maka hendaklah mereka tertawa sedikit dan menangis banyak, sebagai pembalasan daripada apa yang selalu mereka kerjakan. (at-Taubah: 82)

Selain sabda Rasulullah SAW: Demi Allah, andai kamu mengetahui apa yang aku ketahui, nescaya kamu jarang tertawa dan sering menangis. (riwayat Tirmizi)

KESEPULUH:
Ya Allah, ampunilah aku atas dosa yang telah berlalu. Setiap orang perlu berhati-hati terhadap dosa lampau yang pernah dilakukan dahulu. Berkemungkinan dosa-dosa itu belum sempat kita menyesalinya. Maka tiba masanya untuk kita mengakui dan menginsafi di hadapan Allah SWT seterusnya memohon keampunan-Nya.

KESEBELAS:
Ya Allah, ampunilah aku atas dosa yang mendatang. Seorang mukmin pasti menyedari bahawa kehidupan ini bukan sekadar masa lalu dan masa kini. Ia juga meliputi perkara mendatang.

Begitu juga dengan perlakuan dosa yang dikerjakan. Ia tidak hanya terjadi di masa lalu dan masa kini semata-mata. Tetapi boleh terjadi di masa akan datang.

Oleh kerana itu, dengan penuh kejujuran kita mengharapkan keampunan Allah atas dosa yang akan datang dan cuba mengelakkannya daripada terjebak kepadanya.

KEDUA BELAS:
Ya Allah, ampunilah aku atas dosa yang aku samarkan. Seorang mukmin sangat khuatir dengan dosa yang dilakukan secara sembunyi atau berselindung. Sabda Rasulullah SAW: Sungguh aku mengetahui bahawa ada suatu kaum daripada umatku yang datang pada hari kiamat dengan membawa kebaikan sebesar gunung Tihamah yang putih, lalu Allah menjadikan kebaikan itu debu yang berterbangan.

Thauban berkata: Wahai Rasulullah, sebutkanlah ciri-ciri mereka kepada kami dan jelaskanlah tentang mereka kepada kami, supaya kami tidak menjadi seperti mereka sedangkan kami tidak mengetahuinya.
Baginda bersabda: Sesungguhnya mereka adalah saudara-saudara kamu dan daripada golongan kamu, mereka solat malam sebagaimana kamu mengerjakannya tetapi mereka adalah kaum yang melakukan perbuatan yang diharamkan Allah sedang mereka berkhalwat (menyendiri). (riwayat Ibnu Majah)

KETIGA BELAS:
Ya Allah, ampunilah aku atas dosa yang aku perbuat dengan terang-terangan. Sedangkan dosa yang dikerjakan secara senyap atau tersembunyi itu kita khuatir, apa lagi dosa yang dilakukan secara terbuka. Oleh itu, keampunan daripada Allah SWT amat diharapkan.

Sungguh amat luar biasa, kesemua doa-doa yang diajarkan oleh Rasulullah itu adalah merupakan dosa dan kesalahan yang sering dilakukan oleh setiap daripada kita lelaki atau perempuan, sama ada secara disedari mahupun sebaliknya. Maka itu, betapa bertuah umat Islam sekiranya mereka juga berdoa sebagaimana yang didoakan oleh Baginda SAW ini.

#Dipetik Dari Tanyalah Ustaz

Thursday, 24 January 2013

First Time Model For ..


Teingat gambar nie .. haha Sorry Azie ta pandai jadi gedik depan kamera ..


Dengan tunjuk ajar sifu Eryn .. Inilah hasilnya ..
Katanya harinie nak pergi photoshoot lagy .. 
Yeahh jom jom .. Saya suka !!
Oppss .. Kbai !

Thursday, 17 January 2013

Teman




Kite kalau pilih teman maksudnya kite berani terima segala kekecewaan ..
Selalunya kita akan mengikut apa yg teman kita buat , oleh itu berhati2 dalam memilih siapa kawan kita ..

#Saya Memang Suka Berceloteh