"Buah Hati Saya"

Monday, 22 September 2014

Tempat Praktikal Aku di Tamco Switchgear


Hi korang .. masih mencari2 tempat praktikal teruskn usaha .. 
Siapa yang tak lama lagi akan memasuki zon praktikal tu mintalah cepat2 ye sebab bukankita sorang dua je yang mintak tapi ramai taw .. pesaing tu memang ramai ..

Okay nie tempat pratikal aku(maaflah orang melaka memang kasau sikit kih3),
Tamco Switchgear (Malaysia) Sdn Bhd di Shah Alam


Disinilah tempat aku mengukir kenangan , menimba ilmu selama 10 minggu ..
Banyak benda aku belajar, banyak perkara terukir ..
Menambah kenalan yang lebih tua dari kita .. kakak2 abang2 ..
Huhu kenangan yang bernilai walaupun tak sabar nak habiskan praktikal ..
Aku asal Melaka belajar pun di UTeM Melaka
Praktikal pulak kat Shah Alam .. Menetap di Petaling Jaya ..
Kenapa tak sewa dekat2 tempat praktikal? Bukan banyak rumah sewa ke?
Haha memang banyak tapi 10 minggu tu rasa tak berbaloi nak keluarkan duit deposit dan duit sewa ..
Tak mampu lahh .. mahal kot kat sana .. elaun pon baru rm500

Nasiblah ada kawan duduk kat PJ tu .. So kita share duit sewa la yee .. hihi ..
Kalau dah kerja takpe la sebab nak duduk lama kann .. 

Sekarang aku da jadi SENIOR!!(berlagak sikit) kih3 .. konon jee ..
Sem 1 tahun 4 .. Projek Sarjana Muda 1 (PSM1) da bermula ..
Berdebar2 rasa hati ini .. haiyakkk ...
Takpe apa yang kita lalui itu semua pengalaman dan pengetahuan ..
Allah tahu apa yang terbaik untuk kita sebab tu dia hantar kita sampai DISINI ..
Dia tahu kita bole buat !!
Doakan saya berjaya yeee .. Sayang Semua Muaahhh !!


Nie kawan2 seperjuangan saya di sana .. Terima kasih semua ... hehe ..

  

#rindutamco
#rindukakakabangyangnakal

Friday, 6 June 2014

Cameron Highland ke kita?


Dari Melaka ke Cheras ..
Dari Cheras ke Cameron Highland ...  Yeahh ..

Perkara wajib selfie !
Mak een lambat siap so adik comel selfie sorang2 la ..


Masa perjalanan ke Cameron kitorang lalu Tapah .. Abg Mak een suruh katanya lagi selamat dari ikut Simpang Pulai .. Sebab perbezaan ramai org atau tak je .. Nanti apa2 hal kan susah .. xde sapa nk menolong .. huhu ..
Dari Cheras ke Cameron adala dalam 4jam camtu ..

Best sangat dapat makan strawberry celup coklat .. Nyummyyy ..
Azie suka pergi sini sebab keindahan alam laaa .. Azie ni suka tempat2 camnie ..




 Bersama Mak een .. Hehe .. 
Nanti ada rezeki kita cari tempat2 camnie lagi yeee ...

So,nanti kalau da kawen , datang sini nak honeymoon pon boleee .. Azie xkisah janji tenang .. 
Honeymoon??? Wahhhh .. Kemain lagi ye ..
Hehe .. kenangan ,, rindu nak pegi lagi ,, haishh ..